יום שלישי, 22 באפריל 2014

עוגת תפוחים טבעונית










"אז מה, סיימת כבר את הלימודים?"
בגדול, כן.
נשארה רק התזה.
הו התזה.
תזהתזהתזה
כמה שעות אבהה מולך
מרצדת לעברי
מעל גליונות הוורד?

לאט לאט היא נרקמת.
פסקה לפסקה,
ציטוט לציטוט,
ל א ט    ל
א ט

ועד שתסתיים, 
שורהשלדברים
תסיח את דעתי
שוב ושובושוב.








חשוב לבחור את המסיחים בקפידה.
שוטטות עקרה באינטרנט, למשל,
יכולה להיעשות לפרקי זמן קצרים בלבד,
כי היא משולה לקלוריות ריקות -
חסרת ערך.

בפסגת ההייררכיה מצויות
מטלות הנקיון כמובן.
תמיד יש עוד כביסה לקפל
או להכניס למכונה
או לתלות.

אני כ"כ אוהב לעשות כביסה,
שכששואלים אותי מה התחביבים שלי
(שזו שאלה מטופשת ואיומה),
אני תמיד רוצה להגיד
בין היתר, בין היתר
כביסה.

אבל סטיתי מהנושא
יש גם כלים בכיור.
הרבה פחות אטרקטיבי
אבל לפחות זה דוחה מטלה הרת גורל
בשביל משימה נעלה!

ככה נראים זרעי צ'יה טחונים אחרי ערבוב עם קצת מים




























איפשהו בצמרת המשימות
שדוחות אינטראקציה עם הוורד
נמצאים הבישול והאפייה.

החסרון שלהם –
אתה באמת יכול לשים לחם בטוסטר
למרוח עליו איזה משהו
ולהמשיך לעבוד על המחשב.
כך שהמצפון עלול להמשיך לנקוף לו.

מנגד, אתה מייצר משהו!
עם ערך!
לך ולבן זוגך!
וכמה לחם-עם-משהו אפשר לאכול?
זה לא בריא!
לך מהר
ואפה לך עוגה.


עוגת התפוחים הזו מבוססת על מתכון של הבלוגרית ניקי ב. (בלי קשר - דף האודות בבלוג שלה הוא אחד המקסימים שקראתי).
טיבענתי את המתכון בעזרת צ'יה ופשתן (כהרגלי בקודש. כאן אני מסביר למה זה טוב) ועשיתי בו עוד כמה שינויים.
היא מאד פשוטה להכנה. רבע שעה של עבודה ואתם יכולים לחזור לעיסוקים-הכל-כך-הרבה-יותר-חשובים שלכם.

מצרכים (לתבנית אינגליש קייק):
2 תפוחי עץ ירוקים (סמית)
2/3 כוס קמח לבן (או 1/3 כוס קמח לבן ו-1/3 קמח מלא)
1/2 כוס סוכר (עדיף חום כהה או דמררה, אבל מפרגן לכם גם לבן)
1/2 כוס שיבולת שועל (קוואקר)
1/3 כוס שמן
1/2 כוס אגוזי מלך שבורים
1 לימון אחד
1/2 שקית אבקת אפייה
1.5 כפות צ'יה
1.5 כפות פשתן
1 כף קינמון

אופן ההכנה:
1.      מחממים תנור ל-180 מעלות
2.      סוחטים לקערה גדולה מיץ מלימון אחד, ומערבבים לתוכו את הסוכר והשמן
3.      קולפים את התפוחים וקוצצים אותם דק. מערבבים אותם בקערה עם הנוזלים (וכך הם לא ישחירו בעודכם תוהים  איפה שמתם את הקמח!)
4.      מערבבים לתוך הקערה את הקמח, הקוואקר, אבקת האפייה, אגוזים וקינמון
5.      טוחנים בנפרד את הצ'יה, מעבירים לקערית קטנה, מוזגים לתוכה 3 כפות של מים חמים ומערבבים היטב עד  שהעיסה נעשית צמיגית. מעבירים את העיסה לקערה עם עיסת העוגה ומערבבים
6.      טוחנים את הפשתן, מוסיפים לקערה של העוגה ומערבבים היטב
7.      יוצקים את התערובת לתבנית ואופים בתנור במשך 40 דקות.




3 תגובות:

  1. אתה מצחיק אותי כי אני ממש יכולה לראות איך אתה מחפש לעשות כל דבר חוץ מסיים את התזה....
    ואגב ניקי או נטלי? אם זאת ניקי אני זוכרת את ההתחלה שלה בפורומים של תפוז, תמיד הצטיירה כאישה מקסימה שמבשלת אוכל פשוט טעים (עוד לא היה לי מתכון שלה שלא הצליח)

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת.. קוראים לה ניקי. טעות שלי. מתקן בפוסט :-)

      מחק
    2. אני מאשים את האחיות ניקי ונטלי מהלהקה אול סיינטס בטעות שלי.

      מחק