יום שלישי, 20 במאי 2014

עוגת שוקולד-פרג-תפוז טבעונית

שני המשברים הגדולים
של שנות העשרים לחיי
התרחשו ביום שבת
כשזה היה התור שלי לנקות
את דירת השותפים שחלקתי. 

ואין פעולה הולמת יותר,
כשאתה שבור לחתיכות,
מלעבור עם מגב וסחבה
ולאסוף כל רסיס.


אבל כשם שהיא יכולה למרק נפשות,
ספונג'ה גם עלולה להצית סכסוכים.
וכשאתה גדל במשפחה
מרובת ילדים
(השישי מבין שישה!)
חלוקת מטלות הנקיון
מצריכה טיפול זהיר
בידיו של איש מקצוע מיומן.

נדרש זכרון טוב
כדי לדעת
מי קירצף בשבוע שעבר את המטבח
ולכן השבוע יתפנק
במטלה קלה יותר.

נניח, שטיפת חדרי השינה.

נדרשים גם כישורי גישור
כדי שמישהי לא תכעס
מפני שמישהי אחרת
אמרה לה משהו
לא במקום,
או מפני שאותה מישהי
בכלל דיברה.

ומי מתאים יותר למטלה מאשר בן הזקונים?

לא לחינם
קראו לי בבית
(בחיבה!)
מוסוליני.

וכן, גם בגלל שאני קונטרול פריק.



בשנים האחרונות, יותר משאני עושה ספונג'ה, אני עושה פירורים (כי אני כל כך אוהב לחם!). ומה מתאים יותר לפוסט בשבחי הספונג'ה מעוגה שעושה מלא פירורים? 
המתכון שלי שאב השראה מהמתכון הזה של "משחקת באוכל", אבל התוצאה שונה לגמרי – לא מדובר כאן בבראוניז דחוסים, אלא בעוגה אוורירית מאד. שעושה, כאמור, מלא פירורים :-) 
(ואם אתם בקטע של עוגת שוקולד דחוסה ועסיסית, אז תנסו את עוגת השוקולד סלק שלי!)

רכיבים:
אני אפיתי בתבנית קוגלהוף. זה יעבוד גם ב-2 אינגליש קייק או תבנית מלבנית קטנה

200 גרם שוקולד מריר
50 גר' פרג טחון (בערך 1 כוס לאחר שנטחן)
1 תפוז
1.5 כוסות קמח (אפשר חצי מלא/כוסמין וחצי לבן)
3/4 כוס סוכר (אני השתמשתי בחום כהה - לא זה שמופיע בתמונה למעלה - אבל כל סוג יתאים)
1 שקית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס שמן קוקוס (כשהוא במצב נוזל. לחלופין 3 כפות כשהוא מוצק). ללא טבעונים – 100 גר' חמאה
2/3 כוס רסק תפוחים (אני השתמשתי ב-2 חפיסות קטנות, שבכל אחת יש 113 גר')

אופן ההכנה:

1.       מחממים תנור ל-180 מעלות
2.       ממסים את השוקולד עם שמן הקוקוס באמבט מים (באן מארי): שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בסיר קטן עם השמן. את הסיר הקטן מניחים בסיר גדול יותר עם מים רותחים. מערבבים את השוקולד עד שהוא נמס ומעורבב היטב בשמן.
3.       מערבבים בקערה את כל היבשים, למעט הפרג. כלומר: קמח, אבקת אפיה, סוכר ומלח.
4.       מגררים את קליפת התפוז לתוך הקערה. סוחטים מיץ מהתפוז ומעבירים לקערה.
5.       מעבירים לקערה את כל יתר החומרים, כלומר: שוקולד מומס, פרג ורסק תפוחים. מערבבים היטב לעיסה אחידה.
6.       משמנים אתתבנית האפייה, ויוצקים לתוכה את העיסה.
7.       אופים כ-35 דקות עד שקיסם שמוכנס לעוגה יוצא יבש עם מעט פירורים.

2 תגובות:

  1. לסרבני תפוזים קשוחים- במה מחליפים את התפוז?

    השבמחק